Notice: wpdb::prepare was called incorrectly. The query does not contain the correct number of placeholders (2) for the number of arguments passed (3). Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 4.8.3.) in /home/narartt/domains/narart.com.tr/public_html/wp-includes/functions.php on line 4139 Nejad Melih DEVRİM - NARARTNARART
<>

Nejad Melih DEVRİM

BRK-033

 

Ressam  Fahrelnisa ​​Zeid  ile yazar, Edebiyatçı  İzzet Melih Devrim oğludur içinde ‘. Ortaöğrenimini İstanbul  Galatasaray Lisesi ‘nde tamamlandı. 1942’de  Güzel Sanatlar Akademisi  Resim Bölümü’ne girerek  Leopold Levy ‘nin öğrencisi oldu. Akademideki eğitim yıllarında Yeniler grubuna katıldı Gazeteciler Cemiyeti’nin Beyoğlu’ndaki Grubun ettik lokalinde açtığı sergiye katıldı. 1946’da burslu Olarak Paris’e gitti yerleşti ettik.

 

Daha 1940’ların başında  soyut sanata  ilgi duyan Devrim,  Ayasofya’nın ‘daki  Bizans  mozaiklerini inceledi,  Arap harflerine  ettik  ve İslam Sanatının  soyut biçim anlayışına yöneldi. Avrupa’da yaşarken Çeşitli kentlerde Araştırma İncelemeler Yaptı ettik. 1950’ye değin Bir Süre  Chartres katedrali ‘nin vitraylarını,  Ravenna ‘ daki erken  Hıristiyan  dönemi kiliselerinin mozaiklerini inceledi A.Ş. italyan primitiflerinin etkisinde Kaldı. 1950’lerin başında soyut anlayışa yöneldi. Bu dönemdeki yapıtlarını  eski Türk  kaligrafi  ettik  şapka  sanatlarından etkilenerek geliştirdiği özgün Bir üslupta gerçekleştirdi.

 

Özellikle Paris Ekolu Adıyla Düzenlenen sergilerde sanatını Geniş kitlelere duyurmayı BAŞARDI. Fransız sanat eleştirmeni Jacques Lassaigne, bu sergilerden Birinin kataloğuna yazdığı önsözde eski Türk sanatları Bizans sembolizminin bağlılığıyla, Nejat’ın, Bugünkü mekan ritim Sorunlarının çözülmesinde yeni olanaklar getirdiğini söyledi ettik ettik.

 

1951’de yapıtlarına siyah-beyaz renk egemendi. 1952’de geometrik resme Karşı çıkan Bir grup Avrupalı ​​sanatçıyla Salon d’Octobre’u (Ekim Salonu) kurduysa da birkac ay Sonra bu gruptan ayrildi. 1956’da  New York ‘a gitti. Amerikan mimarlığından ettik yaşamından etkilendiği bu dönemdeki yapıtlarında ritimsel öğeler GÖRÜLMEYE başladı. Bu yillarda  Tristan Tzara  A.Ş.  Paul Eluard  gibi şairlerin Bazi kitaplarını resimledi. 1960’larda soyut dışavurumculuğu Temel alarak Calisti A.Ş. giderek daha Yumuşak Bir anlayışı benimsedi. Özellikle İspanya, Mısır ziyaretinde İstanbul’a Yaptığı gezilerden Sonra coşkulu renk Kullanımı ettik fırça vuruşları ile soyut dışavurumculuğu lirik Bir anlatımda birleştirmeye yöneldi. 1970’lerde resimlerinde lirizm etkisini daha da artırdı. Bu dönemde Devrim Genis ettik yuvarlak fırça vuruşları A.Ş. lekeci Bir ​​yaklaşımla Calisti.

 

1944 Taksim Bahçesi, İstanbul
1947 Galerie Allard, Paris
1949 Galerie Saint Georges, Londra
1950 Galerie Lydia Conti, Paris
1951 Galerie Beaune, Paris
1953 Galerie Ex Libris, Brüksel
1953 Galerie Marcel Evard, Lille
1953 Galerie aul Facchetti, Paris
1956 Galerie M.C. Coard, Paris
1956 Galerie B. Birch, Kopenhag
1957 Alexander Zodiac Iolas, New York
1958 Güzel Sanatlar Sarayı, Retrospektif, Brüksel
1958-63 Galerie La Cour d’Ingres, Paris
1957-61-67 Galerie Hybler, Kopenhag
1960 Paris Galerisi, Londra
1960 Ressamlar Birliği, Varşova
1962 Ressamlar Birliği Galerisi, Pekin, Çin
1963 Galerie Westing, Odense-Danimarka
1964 Resim ve Heykel Müzesi, Pekin
1964 K. Kunsthandel Galerisi, Kopenhag
1965 Alman Kültür Merkezi, İstanbul
1967 Amman Belediye Segisi, Ürdün
1969 Basın Klübü, Varşova
1973-74-75 Gladsaxe Sanat Çevresi, Danimarka
1975 Galerie Isabella Lemarie Dubreuil, Paris
1977 Galerie Krytykow, Varşova
1978 Bedri Rahmi Galerisi, İstanbul
1980 Sutton Place, New York 
1981 Bedri Rahmi Galerisi, İstanbul
1981 Galerie Hubert Winter, Viyana
1982 Tiglar Sanat Galerisi, İstanbul
1982 Vakko Sanat Galerisi, Ankara
1983 Galerie MPIK, Krakow
1984 Galerie AEGIDIUS, Randers-Danimarka
1987 Galerie Callu Merite, Paris
1988 Galeri Baraz, İstanbul































curious by recode.